Publicatie datum: 12 februari 2014

De huidige tijd zal de geschiedenis ingaan als een revolutionaire periode. De revolutie in de economie is in volle gang. Kantoren staan leeg, winkels zijn gesloten en velen veranderen van werk. Kantoren worden ontmoetingsplaatsen, winkels worden belevenissen en arbeid geeft zin aan het leven. Ook de revolutie in onze maatschappelijke orde is heftig. Bedrijven ervaren de kracht van samenwerking. De innovatiekracht van organisaties wordt daarbij steeds belangrijker.

Innovatie is meer dan een technische verbetering. Innovatie kan ook in bijvoorbeeld management of marketing plaatsvinden. Innovatie heeft daarbij altijd betrekking op vernieuwing!

Bij dit thema passen de volgende onderwerpen voor de workshops:

1 Hoe innoveer je als ondernemer?

Datum: maandag 12 mei

Innoveren is voor elke onderneming noodzakelijk. Maar wat is eigenlijk innoveren? Hoe pakken vooraanstaande organisaties innoveren aan? Wat kunnen wij daar van leren? In deze sessie ontdekt u samen met andere ondernemers hoe innoveren handig aangepakt kan worden. Wij vormen dan als het ware een klein ‘innovatieplatform’ met elkaar. Hoe pakken grote innovatieplatformen innoveren aan? Tijdens de sessie ontdekt u de antwoorden op deze vragen. U benoemt voor uzelf ook uw eigen aandachtspunten waarmee u direct aan de slag kunt gaan om in uw organisatie te innoveren.

2 Innoveren: hoe krijgt u uw mensen zover?

Datum: maandag 30 juni

Innoveren vraagt om een medewerking van uw mensen. Maar als zij het al druk hebben met hun huidige activiteiten, hoe krijgt u hen dan gemotiveerd om mee te denken en mee te werken aan uw eigen innovatieprojecten? Sommige organisaties werken bij hun innovaties met ‘broedplaatsen’. Wat is de geheime kracht van zo’n broedplaats? Past een broedplaats wel bij de cultuur van uw eigen organisatie? Of anders geformuleerd: welke cultuur past het beste bij innoveren? Biedt dit dan extra kansen voor uw organisatie? In de sessie gaan wij samen op zoek naar de antwoorden.

3 Innovatie? Onzin. Ik volg wel.

Datum: maandag 6 oktober

Waarom zou u als eerste in uw markt met iets nieuws komen? Wellicht is het veel goedkoper en ook minder risicovol om in uw branche ‘volger’ te zijn. Hoe ziet de strategie van een snelle volger er uit? Wat kunnen wij daar van leren? Veronderstel dat u als volger marktaandeel verliest aan diegene die als eerste op de markt komt met een nieuw product, hoe kunt u dan, wellicht mogelijk met subsidies, uw risico’s van productontwikkeling en marktintroducties verminderen? We gaan op zoek naar uw antwoorden.

Mocht u meer informatie willen over onze Academy, op de webpagina ‘bijeenkomsten J&P’ kunt u meer informatie vinden en hiervoor aanmelden. Daarnaast kunt u de hand-outs en verslagen terug vinden van onze succesvolle Academy bijeenkomsten over het jaar 2012 en 2013.

Of u kunt contact opnemen met Adriaan Jongejan RA. tel. nr. kantoor Schagen 0224-214144